مقالات

مزایای لیوان کاغذی چیست؟

استفاده از ظروف یکبار مصرف خوب نیست. اما اگر بخواهید بین لیوان کاغذی و لیوان پلاستیکی یک کدام را بردارید، کدامیک انتخاب شماست؟ قطعا مزایای لیوان کاغذی بسیار بیشتر از نوع پلاستیکی آن خواهد بود. در این نوشتار قصد داریم تا ویژگی‎ها و نکات مثبتی که انتخاب لیوان کاغذی به همراه خواهد داشت را بررسی کنیم.

لیوان کاغذی چیست؟

لیوان کاغذی، لیوانی است یکبار مصرف که در ساخت آن به جای استفاده از پلاستیک، از کاغذ استفاده شده است. از این لیوان‎ها در مراسم‎های بزرگ و پرجمعیت استفاده می‏شود و می‎توان آن‎ها را به راحتی از فروشگاه‎هایی مانند کاپ ایران خریداری نمود. برای این که کاغذها به خودی خود نمی‎توانند از نشت نوشیدنی‎ها جلوگیری کنند در نتیجه روی لیوان یک لایه کاغذ استروک قرار می‎گیرد.

لیوان کاغذی

مزایای لیوان کاغذی چیست؟

تا چند سال پیش استفاده از لیوان‎های پلاستیکی یکبارمصرف رایج بود که خوشبختانه امروز به خاطر ضررهایی که به همراه داشت کنار گذاشته شد. اما مزایای لیوان کاغذی چیست؟

لیوان کاغذی ارزان
ادامه مطلب

قابل استفاده برای مواد غذایی مختلف

در حالی که لیوان‎های یکبارمصرف پلاستیکی فقط برای غذاهای سرد مناسب هستند، از لیوان‎های کاغذی می‎توانید برای نوشیدنی سرد و گرم، سیب‎زمینی، ذرت مکزیکی و … استفاده کرد.

سازگار با محیط زیست

پلاستیک برای تجزیه شدن در طبیعت نیاز به ده‎ها و حتی صدها سال زمان دارد. این در حالی است که تجزیه لیوان‎های کاغذی به سرعت صورت می‎گیرد.

از سویی دیگر این لیوان‌ها قابلیت بازیافت دارند و به همین خاطر می‎توان لیوان‎های استفاده شده را با استفاده از دستگاه‎های مخصوص بازیافت کرده و سپس مجددا به لیوان کاغذی تبدیل کرد.

مناسب سلامتی

لیوان‎های پلاستیکی یکبارمصرف که از ماده‎ای به نام استایرن ساخته شده است، هنگامی که با مواد داغ تماس پیدا می‎کنند مواد سمی از خود منتشر می‎کنند که سرطان‎زا و خطرناک است. این در حالی است که یکی از مزایای لیوان کاغذی این است که از این مواد ساخته نشده است.

تبلیغات و برندینگ

یکی از راه‎هایی که با استفاده از آن کسب‎وکارها می‎توانند تبلیغات و برندینگ را تجربه کنند این است که از همین لیوان‎های کاغذی در کنفرانس‎ها و گردهمایی‎هایی که دارند، استفاده نمایند. می‎توان سفارش عمده لیوان یکبارمصرف کاغذی با طرح مدنظر را از مجموعه‎هایی مانند کاپ ایران تهیه و آن را در اختیار مردم قرار داد.

لیوان کاغذی پاپ کورن
ادامه مطلب

استفاده در میهمانی‎ها، مراسم‎ها و …

یکی از مشکلات اساسی برگزارکننده‎های مراسم‎های گوناگون شستن لیوان‎هاست. این در حالی است که می‎توان سفارش آنلاین لیوان یکبار مصرف کاغذی را داد و زحمت شست‎وشوی لیوان‎های شیشه‎ای را به شدت کم کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه